Pages

Friday, December 11, 2009

Di Pagi Yang Hening...

JAM laptop aku menunjukkan baru kui 4am. Aku tersedar lebih kureng kui 3.36am. Awal lagik... malam tadi pon agak lewat aku tdo. Bese lepas isya aku da diulit mimpi...

Time-time ni manusie di sekeliling aku masih lagi beradu dengan nyenyaknye. Tibe-tibe alarm enset aku ni bunyik lak... Hmmm... memang aku set setiap kui 4.15am, 4.20am dan 4.35am alarm enset bunyik. Enset aku ni cepat masenyer. Ntah bape minit cepat aku da tak ingat. Sume jam yang ade dalam bilik aku ni cepat berbanding mase sebenar. Baik jam dinding... jam enset... dua jam tangan... cume jam kat laptop dan jam tangan baru aku tu ajek yang masih buleh dipercayai... :) Itupon jam tangan baru aku tu sket lagik nak kene adjust.. kasi cepat 5-10 minit. Aku cepatkan sume jam tu sebab takmo kasi aku lewat untuk gi mane-mane. Nak bagi aku berdisiplin la kunun-kununnye.... :)

Today ari terakhir dalam minggu nih. Petang semalam de miting unit. Macam bese banyak mende yang dibincangkan especiallynyer pasal pojek. Big bos tanye pasal drawing aku.. untuk pojek Enstek le... pe lagik.. bile aku leh submit drawing lepas second review dengan T.A.. Aku minte tempoh sampai ari Khamis depan.. ntah le buleh siap ke tak... :) Minggu ni aku memang bz bangat. Entah ape yang di bz kan pon aku tatau. Dengan miting asetnyer yang tak abih-abih... dengan 'iklan' nyer lah... macam-macamlah.. Ade hari ape ntah (aku tak ingat) tipon atas meja aku asik berdering! Da jadi macam telefonis pon ade aku rase. Kadang-kadang yang aku pelik tu umat manusie kat cawangan tu especiallynyer unit-unit design yang lain agaknye de nombor tipon aku ajek agaknyer. Pe taknye, pasal projek ntah mane-mane ceruk punye pon refer kat aku. Ingat aku ni 'master project list' bergerak ker? :( Bukan tak leh tolong tapi be logic le sket.. ramai manusie kat unit aku tuh... gi le tanye T.A ker... J.E ker... tanye orang yang berkenaan... nak kate aku ni 'popla' tak... nak kate aku ni 'glam' di kalangan staf cawangan, tak jugak... tapi ntahler... agaknye nombor tipon aku tu senang di ingat kot? wakakakaka... hmmm... takpelah... anggap jek sume tu atas dasar nak tolong member... iyolah labu... tolong pon tolong gak tapi korang larat ke nak angkat tipon sampai berbelas kali sehari? Kalo kol tu memang untuk aku, ok lagik.. ahh.... biarkan sajelah labu... biarkan luncai terjun dengan labu-labunyer.... biarkan.... (erk!! pe kene mengena luncai dalam cite ni?)

Pe pon, ari ni aku kene fokus pade sume outstanding keje aku. Harap ari ni takde lagik gangguan mental (macam semalam..) dan fizikal dari orang sekeliling. Aku kene setelkan sume keje!! Kene kosentret... kene fokus... chayok! chayok!

Hmmm... da kui 4.31am rupenyer. Aku kene stop kat sini ajek. Tak pack baju lagik. Petang ni lepas opis hour aku nak balik kampung. Macam bese tiket kui 7.30pm. K, chow chin chowwwww.....

0 comments: